A Tatra cseh járműgyártó Kopřivnice-ban. Az osztravai székhelyű Tatra Trucks cég tulajdonosa, és a világ harmadik legrégebbi vállalata töretlen múltú autókat gyárt. A céget 1850-ben alapították Ignatz Schustala & Comp. néven, 1890-ben a Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriksgesellschaft névre keresztelték, amikor kocsigyártóvá vált.
[wp_ad_camp_1]
TATRA teherautó alkatrész rendelhető kedvezményes áron az aruhaz.intermotor.hu weboldalon, ezért itt a helye nálunk ha ön is szeretne TATRA teherautó részeket vásárolni. 1897-ben a Tatra gyártotta Közép-Európa első autóját, a Präsident autót. 1918-ban a nevét Kopřivnická vozovka a.s.-re változtatta, 1919-ben pedig a Nesselsdorfer-sátráról a Tátra-jelvényre váltott, amelyet a közeli Tátráról neveztek el a csehszlovák-lengyel határon (ma a lengyel-szlovák határon). A második világháború alatt a Tátrának nagy szerepe volt a kamionok és tartálymotorok gyártásában a német háborús erőfeszítésekhez. A személygépkocsik gyártása 1999-ben megszűnt, de a cég továbbra is elsősorban összkerékhajtású teherautókat gyárt, 4 × 4-től 18 × 18-ig.
1921-ben a céget „Kopřivnická vozovka” névre keresztelték át, 1919-ben pedig a Tatra nevet adták az autóválasztékának. Leopold Pasching vette át az irányítást, és 1921-ben Hans Ledwinka ismét visszatért, hogy kifejlessze a forradalmi Tatra 11-et. Az 1923-ban piacra dobott új autónak merev gerinccsöve volt, hátul lengő féltengellyel, amely független felfüggesztést adott. Az elülső szerelésű motor léghűtéses kéthengeres egység volt, 1056 köbcentis. 1924-ben a céget „Závody Tatra” névre keresztelték. A Tatra 11-et 1926-ban egy hasonló négykerekű fékkel ellátott Tatra 12 váltotta fel. További fejlesztés volt az 1926-os Tatra 17, 1930 köbcentis vízhűtéses hathengeres motorral. Amennyiben ezekhez keres alkatrészt nézzen be az aruhaz.intermotor.hu weboldalra.