Változik a világ. Míg néhány évtizede azt sem tudtuk mi az a bankszámla, meg bankkártya, ma már interneten fizetünk vele, és a paypass idejét éljük. Igaz, az érintőkártya, egyérintéses kártya megnevezést még nemigen használjuk, de az érintés nélküli bankkártyák egyre népszerűbbek, már az idősebb korosztály körében is.
[wp_ad_camp_1]
Az európaiak kedvelik az egy érintéssel való fizetést, legyenek bárhol: kávézóban, pékségben, postán, buszon. 2014. utolsó negyedévében a tranzakciók száma éves szinten 174%-kal nőtt Európában, míg a kártyatulajdonosok 20 százalékkal többször használták paypass kártyájukat.
Alig pár éve az egyszerű európai polgár aprópénzzel fizette volna ki a reggeli kiflijét, ma azonban a kis összegű vásárlások az érintés nélküli fizetéssel sokkal egyszerűbbek lettek.
Mára több mint 3 millió kiskereskedelmi egységben lehet használni az ilyen típusú kártyát világszerte, vagyis évről évre 56%-kal nő a paypass elfogadóhelyek száma.
Angliában hivatalos adatok szerint tavaly több mint háromszorosára nőtt a paypass-al végrehajtott tranzakciók összértéke.
A MasterCard tapasztalatai alapján a 2014-es év Magyarországon is változást hozott, ezt támasztják alá a jegybank adatai is:megduplázódott az egyérintéses bankkártyák száma tavaly január és szeptember között, így már több mint 3,3 millió darab van az országban.
2015 harmadik negyedévében a hazai, közel 86 millió bankkártyás fizetési tranzakcióból minden hatodik volt egyérintéses, ami az előző negyedévvel szemben 30%-os növekedést mutat. Ebben az időintervallumban a magyar vásárlók rekord összeget, közel 47 milliárd forintot fizettek ki paypass kártyával.