Sajnos a tanácsadás során jelentős mértékben megfigyelhető, hogy a tanácsadást igénybevevő ügyfelek gyakran találkoznak problémákkal. Ez természetesen elkerülendő dolog minden tanácsadó számára, de a valós felmérések mégis jelentős számú folyamatosan felmerülő problémáról számolnak be.
[wp_ad_camp_1]
A legjelentősebb problémaforrás a vizsgált esetekben a tanácsadással járó költség, melyet egy APCO által elvégzett felmérés során az ügyfelek 87%-a problémásnak jelölt meg. A változás végrehajtása gyakran problémás a legtöbb esetben, de az eredménnyel már jobban elégedettek az ügyfelek, bár itt is jelentős számú problémát jeleztek a felmérés során. Összességében elmondható, hogy az ügyfelek elégedettsége nagyon alacsony szintű, a top menedzsment a felmérés során 62,6%-ban jelezte elégedetlenségét.
Nagy valószínűséggel a jelentős számú probléma okozza a legtöbb esetben a korábban említett tanácsadó cég választási szokást, miszerint elsősorban imázs alapján választanak tanácsadó céget a megbízók. A jó imázzsal rendelkező cégnél valószínűsíthető az átlagnál jóval kevesebb probléma. Azonban a tanácsadóknak mindenképpen szükségük lenne a tanácsadással kapcsolatos problémák folyamatos csökkentésére, az ügyfél elégedettség növelésére, azért, hogy ez a bizalmi szakma továbbra is elismert legyen az országban. Tanácsokra ugyanis szükség van, önjáró módon ugyanis ritkán lehet sikeres egy vállalat.