„Egy kis narancssárga fény kezdett el égni a műszerfalon”-valószínűleg ez az egyik leggyakrabban elhangzott mondat egy autószerelőnél. Ha megmutatja a szerelőnek, hogy pontosan melyik fény kezdett el égni, akkor a szerelő rögtön tudni fogja, hogy mi is lehet a baja az autónak, így egy szempillantás alatt elkezdhet dolgozni rajta.
[wp_ad_camp_1]
Oka van annak, hogy különböző fényeket szereltek be a műszerfalba. Az egyik fény, amit láthat az egy felkiáltójel két zárójelben, ez azt jelentheti, hogy gond lehet a gumik nyomásával. Emellett láthatja a szervizmotor jelzőfényt is, ami egyszer fényes, utána pedig kialszik. Ezeket az apró jeleket igen könnyű figyelmen kívül hagyni, viszont komoly problémák merülhetnek fel később, ha nem veszi észre idejében a bajt. Tegyük fel, hogy valamilyen szokatlan fényjelzés jelent meg a kijelzőn, vagy szokatlanul viselkedik az autó. Ilyenkor azonnal szerelőhöz kell fordulni, mert így olcsóbban megúszhatja a dolgot, mintha halogatná az ellenőrzést és a szerelést.
Sok fejfájástól, hajhúzgálástól és egy komolyabb pénzkidobástól is megóvhatja saját magát, ha a karbantartási időközöket mindig betartja, és ha az autó kézikönyve szerint itt az idő, hogy elmenjen egy szervizbe és megnézesse az autót, akkor semmiképp sem érdemes halogatni a dolgot. Ha önnek régebbi autója van, akkor beszélhet egy helyi autószerelővel, de akár az interneten is több információt tudhat meg a műszerfali fényekről és a rendszeres karbantartás fontosságáról is.