A használtautó vásárlás egy nagyon veszélyes műfaj, hisz sokszor szembesülünk azzal, hogy könnyedén indul, végül pedig saját magunknak nehezítjük meg. Ideális esetben a folyamat valahogy úgy néz ki, hogy rendelkezünk egy adott kerettel, mellé van egy elképzelés a fejünkben, hogy mit kellene tudnia a járműnek, majd e két szempont alapján szűrünk a megfelelő oldalakon és a találatokból elkezdünk válogatni.
Ez eddig alapvetően sima ügy, ám ez az a pont, ahol sokan kísértésbe esnek. Ahelyett, hogy a kínálat tetejéről választanának egy megbízhatónak tűnő példányt, jön az ötlet: mi lenne, ha inkább valami prémium darabot keresnénk, hátha szerencsénk lesz. Persze ez valahol érthető, hisz ki ne szeretne inkább egy nagyobb, jobb megjelenésű, impozáns autóval megjelenni? Ám – ahogy mondani szokás – ingyen ebéd nincs, és ha egy használt prémiumot akarunk a magunkénak tudni, akkor azért többet kell fizetni, mint egy azonos évjáratú és felszereltségű egyszerűbb modellért. Ám a keretösszeg általában adott, az évjáratból meg nem szívesen adnánk le, így hát egyetlen választási lehetőségünk marad csupán, keresni a csodát. Csodák azonban nemigen vannak, főképp nem a használtautó piacon, így ha egy autó gyanúsan olcsó a kínálathoz képest, akkor annak bizony oka van.
A klasszikus – főképp német – prémiumok esetében sokszor ez az ok egyszerűen annyi, hogy a kocsit taxiként használták, és emiatt kérnek érte 20-30 százalékkal kevesebbet. De vajon tényleg tilos megvenni ezeket? Vagy az, hogy taxi volt még önmagában nem kizáró ok? Nos, az igazság az, hogy alapvetően nem kell, hogy eltántorítson minket ez a tény a vásárlástól, ám ilyenkor hatványozottan igaz az a szabály, hogy állapotot veszünk, nem pedig kilométeróra állást. Mivel ezek a darabok rengeteget futottak, a számokkal nem is érdemes foglalkozni, egyszerűen csak azt kell nézni, hogy mennyire van egyben. Ennélfogva egy nagyon – de nagyon – alapos átvizsgálás kell, hogy megelőzze a vásárlás gondolatát is, és ha ott minden rendben, akkor kezdjünk csak el számolni. Arra azonban nagyon figyeljünk, hogy a vételár 20-30 százalékát – amennyivel olcsóbban vesszük a hasonszőrű társaihoz képest – tegyük félre, hisz ha bármi váratlan hiba jön elő, akkor mélyen a zsebünkbe kell nyúlni, mégiscsak prémium autóról beszélünk.