Az európai uniós szén-dioxid kibocsátás 30 százalékáért a közúti közlekedés felel, ezen belül is elsősorban a személygépjárművek számítanak a legszennyezőbbnek. Az Európai Parlament ennek kapcsán fogadott el egy új rendeletet.
[wp_ad_camp_1]
A szén-dioxid kibocsátásról bővebb információk ezen a linken elérhető. Március 27-én fogadták el azt a rendeletet, mely kimondja a személygépjárművekre és kisteherautókra vonatkozó új szabályt. Bár a megszavazott tervezet még jóváhagyásra vár, valószínűleg ez meg fog történni, ez pedig azzal járhat, hogy körülbelül 30%-kal csökkenteni kell majd az átlagos szén-dioxid kibocsátást 2030–ra a 2021-es szinthez képest. A közlekedés számlájára írható a szén-dioxid kibocsátás 30%-a. Ebből 72% a közúti közlekedésé. A személygépjárművek 60,7%-ért felelősek, így ezek a legszennyezőbbek. Az Európai Unió egyik legfontosabb céljának tekinti, hogy 2050-re a közlekedésből származó szén-dioxid kibocsátás mértékét az 1990-es adatok 60%-ára vigye le.
Természetesen vannak, akik ezzel az aránnyal sem értenek egyet. A 30%-ot keveslik a környezetvédők, míg a legnagyobb autógyár cégeknek otthont adó országok túl magasnak gondolják ezt az arányt és alacsonyabb értékekért „lobbiznak”. Az, hogy egy – egy autó mennyire szennyezi a környezetet nem egészen egyértelmű. A kibocsátás csökkentésénél számít az üzemanyag milyensége, valamint az is, hogy hány utast szállít a gépjármű. Alapvetően az európai átlag a másfél utas autónként, így a tömegközlekedés jelenthet jó alternatívát. Az elektromos autó jó megoldás lehet, hiszen jóval környezetbarátabb, mint benzines vagy dízeles társai, azonban a gyártásáról már nem mondható el ez, sőt, pont, hogy ellenkezőleg.