Az elektromos autók ugyan egyre nagyobb teret hódítanak maguknak, még hosszú-hosszú ideig a fosszilis üzemanyaggal működő gépjárművek lesznek többségben az utakon. Az átállás ugyanis költséges, s míg Magyarországon az autók átlagéletkora bőven 10 év fölött van, addig felesleges is várni, hogy egyik napról a másikra ellepik az utakat a zöld rendszámos kocsik.
Míg azonban egy elektromos autó bekerülési költsége magas, és a fenntartása relatíve olcsó (főképp azok számára, akik napelemről gyakorlatilag ingyen tudják tankolni saját otthonukban), addig a benzines, illetve dízel autók esetében épp az ellenkezője igaz. Míg egy 8-10 éves autót az újkori ár töredékéért megvehetünk, tankolni azt csak és kizárólag benzinkúton tudjuk, a fosszilis üzemanyagok ára pedig magas és várhatóan nem is lesz jelentősen alacsonyabb a jövőben.
Vannak azonban olyan tényezők, amelyek nagyban befolyásolják autónk fogyasztását, főképp, ha az benzines. Ezek ellen odafigyeléssel mi magunk is tehetünk. A legfontosabb, hogy megértsük, autónk mikor fogyaszt igazán sokat. A legintenzívebb üzemanyag használat elsősorban akkor lép fel, amikor a motor hideg, azaz a legkevésbé hatékonyak akkor vagyunk, ha napközben többször, elszórtan megyünk rövid távokat, így a motor sosem tud igazán üzemi hőmérsékletre melegedni. Érdemes tehát úgy tervezni az utunkat, hogy lehetőleg egy hosszabb etapban letudjunk mindent, így szinte a kezdetektől üzemmeleg állapotban lesz a gépjármű. Szintén szerencsés, ha amennyire tudjuk, kerüljük a dugókat, hisz a legtöbb energiára mindig az álló helyzetből elinduláshoz van szükség, azaz a lassú araszolás a fogyasztás halála. Úgyszintén kerüljük a hirtelen indulásokat, azaz a motor indokolatlan pörgetését. Ha ezekre a technikákra odafigyelünk, és az autó műszaki állapotára is kellő figyelmet szentelünk (olajcsere, fékek állapota, guminyomás rendszeres beállítása), akkor nem csak deciket, de akár litereket is megspórolhatunk száz kilométerenként.