A munkanélküliség sajnos hazánkban még most is rengeteg embert érint. Az állástalanság ellen szinte semmi sem nyújt biztos védelmet, hiszen sokan több diplomával sem találnak maguknak munkát, míg mások hosszú évek, évtizedek tapasztalatával rendelkeznek szakterületükön, mégis legyőzhetetlennek tűnő akadályokba ütköznek az álláskeresés során.
[wp_ad_camp_1]
Ha valakit behívnak egy interjúra, az ugyan még nem biztosíték arra, hogy az illető megkapja a munkát, viszont kétségtelenül nagy lehetőségnek minősül. Néhány percet kapunk arra, hogy meggyőzzük a munkáltatót, mi vagyunk a legjobbak a jelentkezők közül. De mit is tehetünk annak érdekében, hogy maximalizáljuk az esélyeinket? Amikor még gyerekek voltunk, a szüleink és tanáraink folyton arra bíztattak bennünket, hogy tanuljunk és akkor majd sokra fogjuk vinni az életben. Azonban amint felnövünk, gyakran meglepődve tapasztaljuk, hogy az egykori eminens diákok, akik előttünk ültek a padban most a gyorsétkező pultja mögül köszöntenek minket, de az sem ritka, hogy az egykori bukott diákok egy-egy luxusautóval hajtanak el mellettünk az utcán. A tudás tehát nyilvánvalóan nem elég önmagában véve, és, bár a szakmai tapasztalatot a legtöbb helyen sokra értékelik, pályakezdőként mégiscsak irreális elvárás, hogy a jelentkező többéves gyakorlati tudással rendelkezzen. Az illemszabályokat már senkinek sem kell bemutatni, az is teljesen természetes, hogy egy állásinterjún ápoltan és jólöltözötten kell megjelenni, azonban megesik, hogy látszólag minden kritériumnak megfelelünk, de valahogy mégis mindig elmarad az a bizonyos várva várt hívás.
A megoldást a marketingben kell keresni. Gondoljunk csak bele: melyek a legnépszerűbb, legnagyobb példányszámban eladott termékek? A legjobbak? A legmegbízhatóbbak? Esetleg a legrégebbiek? A felsoroltak közül egyik sem, a valóságban ugyanis azt az árut fogják a legtöbben megvenni, amelyik a legmeggyőzőbb reklámmal rendelkezik. Tetszik vagy sem, ugyanez érvényes ránk is egy-egy állásinterjú során. Már csak az a kérdés, hogy mi a módja annak, hogy sikeresen „eladjuk” magunkat? Nos, ha szeretnénk másokat meggyőzni a tudásunkról és szakértelmünkről, akkor fontos, hogy először is mi higgyünk saját magunkban, így az interjú során nem csak ízléses öltözékünkkel, de pozitív kisugárzásunkkal is felhívhatjuk magunkra a figyelmet, ehhez pedig nincs is szükség semmi másra, csupán egy nagy adag egészséges önbizalomra!