A legtöbben állandóan rohanunk, csak úgy zsong a fejünk a tennivalóktól, sokszor egyszerűen nem bírjuk utolérni magunkat. Ettől egyre nagyobb súly nehezedik ránk. Egy ideig bírjuk a terhelést, de ha kicsit már kiégtünk a sok tennivalótól, akkor biztosan jól jön néhány hasznos tipp.
[wp_ad_camp_1]
Az agyunk észleli a környezetet, amelyben vagyunk, így keresi az energia-befektetésre figyelmeztető jelzéseket is, mint például az otthonunk tisztán tartása, vagy a munkánkból adódó kötelezettségeink. Ha káosz vesz minket körül, az agyunk ezt úgy érzékeli, mintha sürgős tennivalónk lenne és nem szelektál, csak küldi a figyelmeztető jelzéseke. A sok impulzus pedig feszültséget generál, amitől stresszesek leszünk.
A stressz elkerülése érdekében először is állítsunk föl egészséges határokat. Jobban járunk, ha minden reggel számba vesszük, hogy az nap milyen tennivalónk van, de csak szépen, sorban haladjunk. Hagyjunk időt a dolgok megtervezésére, ezen túl pedig a hatékonyságra is! Adjunk legalább negyed órát magunknak arra, hogy igazán hatékonyak legyünk, felturbózva így a teljesítőképességünket.
Felejtsük el papírokat. A mindenféle felesleges levelek, a reklámanyagok, a szórólapok nem kellenek a táskában. Nem csoda, ha kész káosznak érezzük magunkat miattuk. Ezeket a dolgokat vagy dobjuk el, vagy ha szükségesek, akkor digitalizáljuk őket, esetleg otthon keressünk nekik való helyet.
Csak az igazán fontos dolgokat jegyezzük fel. Először is nézzük meg, hogy életünk milyen területén van káosz. A beérkező e-mailek között, a számítógépen lévő dokumentumok között, esetleg a garázsban. Gondolkodjunk olyan hatékony megoldásokon, amivel könnyen rendszerezhetjük őket! Érdemes inkább ezzel tölteni több időt, hiszen ha jól megterveztük a dolgokat, akkor a kivitelezésre úgyis kevesebbet kell szánni.