A burkolatmarás (hideg gyalulás, aszfaltmarás vagy profilozás) egy olyan burkolt terület felületének eltávolítása, mint egy út, híd vagy parkoló. A marás bárhonnan eltávolítja a megfelelő vastagságot, hogy a szintet simítsa és teljes mélységig egyenletessé tegye. A burkolt terület marásának számos különböző oka van.
[wp_ad_camp_1]
Betonmarás gépbérléssel a legjobb áron elérhető csakis az epo-trend.hu weboldalon, tehát ha nem szeretne megvásárolni egy ilyen drága gépet, akkor forduljon hozzánk bátran, hiszen tőlünk akár több napra is kibérelheti méghozzá igen alacsony áron. Ha betonmarásra van szükség, forduljon hozzánk bizalommal! Az útburkolat újra hasznosítása az egyik fő oka az útburkolat marásának. A marást széles körben használják a burkolatok újrafeldolgozásához, ahol a burkolatot eltávolítják és felaprítják, hogy az új burkolat adalékanyagaként felhasználható legyen. Az aszfaltfelületeknél az őrlés terméke újra feldolgozott aszfaltburkolat, amelyet új adalékanyaggal és aszfaltcementtel (kötőanyaggal) vagy újrahasznosító szerrel kombinálva újra feldolgozható az aszfalt forró aszfaltkeverékében (járda). Ez csökkenti a felújítás környezetre gyakorolt hatását.
Marással a felszínről is eltávolíthatók a görcsök, jobb vezetési élményt és/vagy hosszabb élettartamot biztosítva. Speciális marással olyan csíkokat lehet kialakítani, amelyeket gyakran használnak az autópályák mentén. A marás használata más módszerek helyett azt jelenti, hogy a sávok bármikor hozzáadhatók az útfelület megkeményedése után. Egy másik példa a rotációs marófej módosítása, hogy betonlapokban hornyok jöjjenek létre a csapok utólagos felszereléséhez. A tiplik elhelyezése után a réseket ezután általában nem zsugorodó betonkeverékkel töltik fel, és a sima felület helyreállítása érdekében a burkolatot simítják. Bővebben a marásról az epo-trend.hu-n olvashat.