Nem véletlen vallják sokan, hogy manapság már az idő a legdrágább. Ha pedig igazán időrabló tevékenységet kell mondani, akkor a bevásárlás bizony szorosan ott lohol a takarítás mögött.
Épp ezért terjedt el az elmúlt években ez utóbbi automatizálása. Ma már nem csak dísznek alkalmas robotporszívókat (és felmosókat) lehet kapni, hanem olyan gépeket, amik tényleg tisztaságot varázsolnak otthonunkba, úgy, hogy nekünk jelen sem kell lennünk. Egyre életképesebb vasalógépeket gyártanak, hisz ki ne tudná sokkal hasznosabban tölteni azokat az órákat, amelyek a vasalódeszka mögött állva telnek el? Míg azonban ezek az eszközök szép lassan egyre több háztartás alapkellékei lettek, addig valahogy a nagybevásárlás mégis megmaradt fix hétvégi programnak. Pedig a lehetőség már egy jó ideje adott, hogy a számítógépünk, telefonunk mögül, az otthonunk kényelméből állítsuk össze a bevásárló listát, hogy aztán az azon szereplő tételeket egytől-egyig házhoz hozzánk nekünk.
Hogy miért ódzkodnak ettől oly sokan, az nagyon nagy rejtély, valószínűleg vagy azért, mert sokan szeretik inkább maguk kiválasztani a friss termékeket, vagy azért, mert sokallják a házhozszállítás díját. Pedig az ilyen szolgáltatások egyik legnagyobb előnye, hogy mindig a legfrissebb áruk közül kapjuk, amit veszünk, a házhozszállítás díja pedig csak addig tűnik soknak, amíg nem kezdünk el számolgatni magunkban. Hiszen gondoljunk csak bele: a házhozszállítás költsége vajon arányban van-e azzal az idővel, amit egy ilyen túrára elpazarolunk? Ha autóval megyünk, akkor az üzemanyag költsége oda-vissza vajon mennyi lenne? Ha abban egy 1-2 órában mondjuk dolgoznánk a saját projektünkön, akkor nem keresnénk bőven többet, mint amennyi a fuvar költsége? Nem ér meg nekünk pár száz forintot az a szabadidő? Illetve az, hogy nem kell idegesen a termékeket keresgélni, más embereket kerülgetni? Ha ezekbe belegondol az ember, nem is érti, hogyhogy még mindig személyesen rendezi a bevásárlásait.