Akár milyen jóba is vagy a főnököddel, akkor sem engedhetsz meg mindent magadnak. Van pár olyan téma, amiről jobb ha nem beszélsz előtte, illetve vele. Az egyik ilyen dolog például társaid fizetése. Nem szerencsés érzés ráébredni arra, hogy az egyik kollégád sokkal több pénzt keres, mint Te, még akkor sem, ha érthető oka van a különbségnek. Bármennyire is bánt a dolog, emiatt soha ne okold főnököd.
[wp_ad_camp_1]
A másik dolog, amit kerülni kell, az a feladatok lehetetlennek nyilvánítása. Természetesen az nagyon fontos, hogy a főnököddel őszintén megoszd, ha úgy érzed, túl vagy terhelve, vagy egyszerűen csak nem tudsz megoldani egy feladatot adott határidőn belül, de nagyon nem mindegy, hogyan ezt miképp is tálalsz, hogy közelítesz a témához. Mindenképp légy konkrét, mond el a tényeket és ne kerülgesd azokat.
Ha állást akarsz váltani, azt természetesen időben kell közölnöd a főnököddel. Sokszor szerződésbe van foglalva az az idő, amivel a felmondás előtt kell szólnod, hogy legyen idő helyetted valaki mást találni és ne legyen fennakadás a munka során. Ami viszont nem bölcs dolog, ha még nincs csak kilátásban van a munka, az nem biztos, de Te mégis túl korán dicsekedsz azzal, vagy fenyegetőzöl, hogy kaptál más ajánlatot, felmondasz, ha valami nem így vagy úgy lesz. Ha az új munkahely már megvan és a szerződést is aláírtátok, akkor beszélj a főnökkel.
A konkurenciával példálózni szintén nem ajánlott. A legtöbb iparág kicsi, csak bennfentes szakmai körből áll, ahol szinte mindenki ismer mindenki, vagy legalábbis dolgozott már szinte mindenhol. Lehet, hogy első kézből pontosan tudod, hogy mi zajlik céged riválisánál, de ezt sosem okos dolog összehasonlítani a jelenlegi munkahelyeden bevett gyakorlatokkal. A főnöködben ugyanis gyorsan felmerülhet a kérdés, hogy ha ennyire jobb a konkurenciánál, akkor miért nem ott dolgozol.