Azzal minden autótulajdonos tisztában van, hogy időről-időre vannak kötelezettségek a gépjármű kapcsán, amiket el kell végezni, vagy végeztetni. Ha eljön az ideje, akkor el kell vinni műszaki vizsgára, néhanapján le is kell mosni, ki kell takarítani a belsejét, és bizony a műszaki állapotra is szentelni kell némi figyelmet.
Ha semmilyen problémát nem tapasztalunk, akkor az átvizsgálás elegendő évente egy alkalommal, erre pedig kiválóan alkalmas az éves szerviz időpontja, amikor a szűrők cseréje mellett olajból is frisset kap a kocsi. Igen ám, de mi van olyankor, amikor valamiért úgy alakulnak a dolgaink, hogy alig mentünk az autóval az egy év alatt, és csak 2-3 ezer kilométer van az olajban? Ilyenkor megúszható a szervizelés, vagy érdemes a futásteljesítménytől függetlenül beiktatni a dolgot? A válasz erre sokkal egyszerűbb, mint gondolnánk, ugyanis minden esetben igaz az, hogy függetlenül attól, hogy mennyit mentünk, évente egyszer bizony át kell esni a kötelező körön.
Ennek számtalan oka van, de a legtriviálisabb mind közül az a mai modern motorolajok összetételében és hatásmechanizmusában keresendő. A tudományos háttere ennek nem is annyira érdekes, felhasználóként elég, ha annyit tudunk, hogy ezek az olajok úgy lettek tervezve – és úgy is látják el a feladatukat megfelelően -, ha nincsenek túlhasználva, ez pedig az időintervallumra is vonatkozik. Így aztán ha csak minimális mennyiséget is használtuk a járművet, akkor is cseréltetni kell, mert egy év után rohamosan romlik a hatékonysága, és nem éri meg kockáztatni egy sokkal költségesebb javítást. Ugyanakkor a szűrőkre is érvényes ez, hisz filléres tételekről van szó, amelyek nagyon fontos szerepet töltenek be – főképp az üzemanyagszűrő -, emiatt aztán nem okos dolog hagyni teljesen elhasználódni. Végül pedig az is nyomós érv, hogy legalább évente egyszer alaposan nézze át egy hozzáértő szakember az autót, mert sok hiba kiderülhet így még kezdődő állapotában, és ezzel komoly költségektől, vagy akár balesettől is megkímélhetjük magunkat.