A PR cikkek sokat segítenek az imázs kialakításában, meghatározhatják egy adott cég profilját a közvélemény szemében. A folyamatos kapcsolattartás a nyilvánossággal jót tesz az üzletnek, ezért ma már Magyarországon is előszeretettel alkalmazzák e modern médiaszolgáltatást. A „reklámból sosem elég” szlogennel élve minden kezdő vállalkozó sikerre viheti üzletét, ha a megfelelő marketing stratégiával él.
[wp_ad_camp_1]
A PR cikkek felépítése gondos előkészítést igényel, érdekfeszítőnek és olvasmányosnak kell lennie. A rutin sokat számít, ha valaki jó eredményt kíván elérni a téma iránti figyelemfelkeltéssel. A stílus és a szerkezet változhat, de vannak követendő formai szabályok, melyek betartása alapkövetelmény a siker érdekében. A téma meghatározásával eldől, ki a célcsoport, kinek íródik a szöveg. Rendszerint tömör fogalmazás jellemzi, szakaszos felbontásban. A cím legyen hangsúlyos, lényegre törő, tartalmazza a legfontosabb kulcsszót. Egy jó cím mindig felkelti az érdeklődést. A bevezető pár mondatból álljon, utaljon a tartalomra, összefoglalóként szolgáljon.
A PR cikkek egész tartalmát nem mindig olvassák el az eddig tapasztaltak szerint. A forma meghatározó, ezért szükséges már a szöveg első harmadában elmondani a lényeget. A tárgyi leírás tartalmazza a termékkel, szolgáltatással kapcsolatos tudnivalókat. Az egyszerű kifejezésmód célravezetőbb, mint a bonyolult körmondatok. Statisztikák, képek, szemléltető-, hang- és képanyag csatolásával bővíthető, kiegészíthető az átadni kívánt információ. Arra kell törekedni, hogy pusztán száraz adatközlés legyen a PR cikkek írása, hanem izgalmas olvasmány. Valós állításokra van szükség, nem ömlengésre, túlértékelésre. A csatolmányok szerepe pont az igazság alátámasztása. A záró szakaszban ismételten következhet egy utalás a kulcsszavakra, bizonyos kifejezések alkalmazásával motiválni lehet a potenciális ügyfeleket a kapcsolatfelvételre. Fontos az aláírás, mivel a hitelességet és ezzel együtt a bizalmat csak így lehet megőrizni!