A katalizátor a kipufogórendszerbe van felszerelve, mely egy fontos eleme a járműveknek. A kipufogógázokat, a katalizátor finom rácsain keresztül kémiai reakcióvá alakítja, ezáltal csökkenti a káros anyag kibocsájtást.
[wp_ad_camp_1]
Ezzel olyan mérgező gázok szabadba jutását akadályozza meg, mint a nitrogén-oxidok, szén-monoxid és bármilyen fel nem égő szénhidrogén, mely átalakul nitrogén, oxigén, széndioxid és víz formájába. A katalitikus konvertereket, amiket legtöbbször csak „macskának” neveznek, először az 1970-es évek közepén írták elő a törvények, hogy ezáltal csökkentsék a környezetszennyezést és megőrizzék a levegő tisztaságát. Ezt a kibocsájtást évente kell ellenőriztetni, és ha ezen az ellenőrzésen nem ment át a gépkocsi, esetleg a fedélzeti diagnosztika jelzi a katalizátor problémáját, esélyes, hogy a katalizátor egységet ki kell cserélni. Az új katalizátor kiválasztása nem könnyű. Szem előtt kell tartani a jármű évjáratát, a gyártmányt és a típust.
Sok katalizátor megvásárolható úgynevezett „Direct-Fit” konfigurációban. Ezek úgy vannak kialakítva, hogy bármilyen módosítás nélkül lehessen behelyezni a kipufogórendszerbe. Ezzel elkerülhetjük az esetleges hegesztéseket és szakértelem nélkül végezhetjük el a cserét. Ez mellett még egy alternatíva létezik, az „Univerzális-Fit” konfiguráció, ami legtöbbször egyedi gyártást igényel és hegesztésre is szükség lehet, hogy be tudjuk építeni. Amennyiben a jármű egyéni, illetve után-gyártott kipufogórendszerrel van ellátva, és költséghatékonyabb megoldást szeretnénk, és még rendelkezésünkre is állnak a megfelelő szerszámok, hogy a katalizátor biztosan tökéletesen illeszkedjenek, abban az esetben válasszuk az „Univerzális-Fit” konfigurációt.